Fűszeres Eszter: Sültpaprika-saláta

Hozzászólás (nincs) //

Előszóként gyors emlékeztető: ma hirdetünk eredményt a kivis fordulóban beérkezett receptek versenyében, és ma indul a szavazás az előző, kelkáposztás forduló legjobbjaira! Ahogy láttam, az apukák remekeltek ezúttal, tehát mindenki felkötheti a kötényét :)

 

Bár sokan hiszik, hogy a paprika szó magyar, de sajnos még csak az sem. Ennek ellenére valóban hamar meghonosodott Magyarországon, ahová valószínűleg Széchy Mária (1610-1679) Wesselényi Ferenc gróf felesége hozatta be, és honosította meg.

 
Az első példányok elültetésétől a folyamatos termesztésig hosszú időre volt szükség. Szegeden és környékén már a 18. század közepén termeltek paprikát. Néhány évtizedre volt szükség ahhoz, hogy Szentesen, Kalocsán, majd az egész országban megkedveljék ezt a ma már nélkülözhetetlen zöldség- és fűszernövényt. Két évszázad alatt annyira meghonosodott és közkedveltté vált, hogy még a kalocsai népművészet motívumai közé is belopta magát.
 
 
Szent-Györgyi Albert az 1930-as években paprikából izolálta a C-vitamint, amiért 1937-ben Nobel-díjban részesítették. A zöldség C-vitamin tartalma 100 mg/100 g, de egyes fajták beérett termésében a 300 mg-ot is elérheti.
 
Az édes Kaliforniai fajtát a legtöbb gyerek kedveli, de ha látják, hogy cukrot karamellizálunk a salátához, akkor egészen biztosan semmi bajuk nem lesz az elfogyasztásával. Persze a paprikasaláta nem csak a gyerekek kedvence, isteni finom, még az apukák is megeszik majd.
 
Hozzávalók:
 
4 nagy kaliforniai paprika
2 szál újhagyma
2 gerezd fokhagyma
6 ek olívaolaj
2 ek balzsamecet
nagy csipet só
2 szelet pirítós
1 marék friss zöldfűszer felaprítva (én majorannával készítettem)
 
A paprikákat nyílt lángon megsütöttem. Akkor jó, ha minden oldala megfeketedik. Rögtön nylon zacskóba tettem, hogy a saját gőze megpuhítsa a héját, és könnyen le tudjam húzni.
 
Negyed óra múlva megpucoltam, és vékony csíkokra vágtam.
Egy serpenyőben megolvasztottam a cukrot és halvány barnára karamellizáltam, majd felöntöttem az ecettel és az olajjal. Ha összeugrana, kevergetni kell, amíg újra felolvad. Felkarikáztam az újhagymát és elkevertem a paprikával, majd ráöntöttem az édes ecetet is.
A kenyeret megpirítottam bekentem fokhagymával, felkockáztam, és a salátára szórtam, végül megszórtam a zöldfűszerrel.
 

 

A most induló fordulóban paprikából készülő ételek receptjeit várjuk. Figyelem: a paprika ne mint fűszer, hanem mint főszereplő legyen az ételben!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://c-generacio.blog.hu/api/trackback/id/tr932165538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása