Kicsi Vú: Kivis-kókuszos joghurttorta

Hozzászólás (nincs) // kivi

Előszóként gyors emlékeztető: ma hirdetünk eredményt a karfiolos fordulóban beérkezett receptek versenyében, és ma indul a szavazás az előző, málnás forduló legjobbjaira!

 

Nincs könnyű dolgom, ha gyerekbarát ételekben kell gondolkodom, mert kislányom, Panni gasztronómiai szempontból Eszter Dávidjához hasonlóan problémás eset. A nehézségek már újszülött korában elkezdődtek, mert anyatejből is csak mértékkel fogyasztott, ami elég sok idegeskedésre adott okott (cserébe viszont a 2. héttől kezdve végigaludta az éjszakát). Ahogy nőtt, és elkezdtük a hozzátáplálást, egyre nehezebb dolgom volt. A főzelékek nem nagyon csúsztak, később pedig a főtt tészta, „üres” kenyér, savanyú uborka voltak a kedvencei. Húst, sajtot, túrót szinte egyáltalán nem fogyasztott, egyetlen vigaszunk volt, hogy imádta a gyümölcsöket. Most, hogy lassan 4 éves, az alapbeállítottsága változatlan, csak közben lettek újabb kedvencei: túrógombóc, tejbegríz, palacsinta. A gyümölcs még mindig tuti befutó, így gyakran készítek gyümölcsös sütiket, desszerteket. 
 
 
A kivi eddig nem tartozott a család kedvencei közé, de ennek prózai oka van: a barátságtalan szőrös külseje.:) Ezen azonban érdemes felülemelkedni, mert a zord külső értékes belsőt takar. C-vitamintartalma például olyan magas, hogy egy nagyobb példány fedezi napi szükségletünket. 
További érdekessége, hogy a papajához és az ananászhoz hasonlóan fehérjebontó enzimet tartalmaz (actinidin), emiatt az összeturmixolt gyümölcspép húspuhításra is használható. Tejtermékekkel, zselatinnal hosszabb ideig érintkezve elfolyósítja azt, ezért a kiviből készült tejes ételeket viszonylag hamar el kell fogyasztani.
Azt sem árt tudni, hogy a kivi allergiát is okozhat, ezért kisgyerekeknek csak 1-1,5 éves kor után adható.
 
Én most kókusszal kombináltam és egy zabkekszből készült tortaalapra öntöttem a kivivel elkevert mascarponés-joghurtos krémet. Egy órás hűtés után már szeletelhető (és hamar fogyasztandó) a gyorsan elkészíthető és egészséges édesség.
 
Kivis-kókuszos joghurttorta
 
Hozzávalók egy kisebb (18 cm-es) tortaformához:
 
16 dkg zabkeksz
8 dkg puha vaj
20 dkg mascarpone
15 dkg natúr joghurt
2 ek. kókuszreszelék
4-5 tk. méz (a joghurt fajtájától is függ)
5 kivi
 
A kiviket megmostam, meghámoztam, kettőt vékonyan felkarikáztam, a többit kis kockákra vágtam.
A kekszet egy nejlonzacskóba téve egy húsklopfoló segítségével morzsásra zúztam, majd egy tálban elmorzsoltam a puha vajjal. A tortaformát kibéleltem folpackkal és az aljára egyenletesen belenyomogattam a vajas morzsát.
 
A joghurtot és a mascarponét a mézzel és a kókusszal egyenletesen elkevertem, beleforgattam a kivikockákat és a kekszes alapra simítottam. A tetejét kiraktam a kivikarikákkal és folpackkal letakarva betettem egy órára a hűtőbe. Tálaláskor megszórtam kókuszreszelékkel és mint egy tortát, szeletekre vágtam.
 

 

Vajon te mi jót készítenél kiviből?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://c-generacio.blog.hu/api/trackback/id/tr1002134434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása